Hoe werken de spellen
kies een spel
Elk spel heeft een kaartje op de keuze-pagina. De leerling klikt op de niveauknop level waarop hij of zij wil spelen. Links is eenvoudig, rechts is de moeilijkste oefening.
De oefeningen met een knipperknop dit level eerst heeft de leraar in het leerlingen-stuur-systeem voor zijn pupil uitgezocht. Die moeten eerst.

Punten
Het programma houdt punten bij. Als er een 8 of hoger gescoord is wordt er een punt bijgeteld op het betreffende knopje op de keuzepagina.puntentelling
Als de leerling voortijdig ophoudt met het spel krijgt hij geen punten.
Bij de meeste spellen kun je meer oefeningen doen.
Je kunt zien met welk spel je bezig bent.
aantal spellen
De digitale leraar

Een getekende leraar geeft waardering voor goed gemaakte oefeningen en laat fouten nog eens overdoen. Een leerling op het scherm helpt de echte bij het maken van de opgaven.

inloggen voor lerarenLeraren kunnen met het leerlingenvolg en stuursysteem de vorderingen van de leerling volgen en ze opdrachten geven.

Muziektheorie
Ook de theorie wordt op speelse wijze aangeboden. De stof is rijk geïllustreerd en voorzien van animaties. Met tests kun je kijken of je alles onthouden hebt.


Geen garantie
Alleen het kopen van een wachtwoord garandeert natuurlijk niet dat de leerling ook slaagt voor de theorie van zijn examen.
Als hij alle oefeningen goed gemaakt heeft is de kans daarop een stuk groter.